System ocen

Pomimo, że Najgorzej jest całkiem niebagatelnym miejscem, zdecydowaliśmy się na całkiem banalny system ocen. Dlaczego? Ponieważ nie chcemy robić problemu moderatorom, którzy będę mieli obowiązek wrzucać je na Metacritic, a wiemy że mają nasz serwis w… priorytetach. Myśleliśmy nad czymś bardziej skomplikowanym, ale postawiliśmy wygodę ponad zaawansowany algorytm szacowania werdyktu końcowego m.in. na postawie miodności, rozmiaru pliku instalacyjnego, temperatury ciała recenzenta oraz fazy księżyca. Nie wykluczamy jednak, że kiedyś go dodamy. Jednak póki co, przedstawiamy ten uproszczony – zaprezentowany z dodatkowymi opisami. Tak dla jasności, bo nie lubimy zawyżać.

 

System ocen dla zapowiedzi

  • Czekamy
  • Nie czekamy
  • Nie wiemy (czy czekać)

System ocen dla recenzji

Skala od 0 do 10, bez części ułamkowych, gdzie kolejne oceny mają następujące znaczenie:

  • 10 – idealna i przełomowa, jednorożec, biały kruk, praktycznie nieosiągalny cud (tej oceny z zasady nie przyznajemy)
  • 9 – perfekcyjna, genialna, prawie bez żadnej skazy – prawdziwe dzieło sztuki (tę ocenę przyznajemy tylko w niezwykłych okolicznościach)
  • 8 – świetna, może mieć drobne błędy, ale to najwyższa półka w swojej kategorii
  • 7 – bardzo dobra i wciągająca, aczkolwiek niepozbawiona wad
  • 6 – dobra i dająca radość, gra się w nią całkiem przyjemnie, ale bez ekscytacji
  • 5 – po prostu przeciętna, w środku stawki – niczym się nie wyróżnia, niczym nie denerwuje
  • 4 – kiepska, ale z momentami, można pograć jeśli wie się, że może być słabo
  • 3 – bardzo kiepska, męcząca – jeśli ma momenty to zdecydowanie złe
  • 2 – zła, po prostu – prawdziwa maestria kiepskości, rodzaj osiągnięcia, tyle że odwrotnego
  • 1 – zła w stopniu dramatycznym, granie w nią może sprawiać fizyczny ból
  • 0 – zepsuta, nie działa lub jest poniżej „jedynki”, o ile jest to w ogóle możliwe